کاربرد پروفیل آلومینیوم در صنعت حمل و نقل

آلومینیوم یکی از محبوب ترین فلزات در عصر حاضر می‌باشد. از محصولات آلومینیومی پرکاربرد در صنایع مختلف می‌توان به پروفیل آلومینیوم اشاره کرد که ویژگی‌های این محصول نظیر استحکام بالا، چگالی کم، قابلیت بازیافت و …… سبب استفاده از آن در صنعت حمل و نقل شده است. در ادامه این مطلب به کاربردهای پروفیل آلومینیوم در این صنعت می‌پردازیم با رضوان آلومینیوم همراه باشید.

کاربرد پروفیل آلومینیوم در صنعت حمل و نقل

پروفیل آلومینیوم به دلیل ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد خود، در بخش‌های مختلف صنعت حمل و نقل کاربرد دارد. این بخش‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

  • خودروسازی: همانطور که گفته شد پروفیل آلومینیوم در عین حال که وزن سبکی دارد از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار می‌باشد. سبکی این فلز، مزایای زیادی از جمله افزایش ضخامت بدنه خودرو بدون تغییر وزن، شتاب بالا ماشین، راحت‌تر شدن سیستم ترمز خودرو و حمل سرنشینان بیشتر را در پی ‌دارد. علاوه بر این ویژگی‌ها که گفته شد قابلیت بازیافت‌پذیری پروفیل آلومینیوم به کاهش هزینه‌های ثانویه تعمیرات و استهلاک خودرو کمک شایانی کرده است. شاسی، باربند، دسته موتور، رکاب ماشین از جمله نمونه‌‌های کاربرد پروفیل آلومینیوم در خودروسازی می‌باشد.
  • وسایل نقلیه تجاری: در ساختار تریلی‌های کانتینری و یخچالی از پروفیل آلومینیوم استفاده می‌شود. یکی از علت‌های اساسی آن سبک بودن وزن این فلز است که این مزیت سبب شده تا بارهای سنگین‌تر و بیشتری را بتوان با تریلی‌ها حمل کرد.
  • حمل و نقل هوایی: مزایای پروفیل آلومینیوم نظیر وزن سبک( یک سوم وزن فولاد )، مقاومت در برابر زنگ زدگی، انعطاف‌پذیری، بازیافت‌پذیری و…. آن را به یک فلز پرکاربرد تبدیل کرده است. صنعت هواپیماسازی و صنعت هوافضا دو مورد از صنایعی هستند که پروفیل آلومینیوم در آن‌ها نقش دارد. قطعات، اجزا، بال و بدنه هواپیماهای تجاری، شاتل‌های فضایی، هواپیماهای نظامی و دفاعی نمونه‌ای از این کاربردها می‌باشند. همانطور که در دیگر وسایل نقلیه توضیح داده شد وزن سبک پروفیل آلومینیوم، حمل وزن بیشتری را در پی دارد. علاوه بر آن ایمنی هواپیما و سرنشینان آن به مقاومت این فلز در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی برمی‌گردد. از متداول‌ترین آلیاژ‌های آلومینیوم مورد استفاده در بدنه هواپیما آلیاژ 7075 و در ساخت بال هواپیما آلیاژ6061 می‌باشد.
  • کشتی‌سازی: یکی از ویژگی‌های فوق‌العاده پروفیل آلومینیوم مقاومت بالای آن در محیط‌های مرطوب و خورنده مانند دریا می‌باشد که قابلیت آندایزینگ این فلز نیز منجر به افزایش این ویژگی شده و آن را کاملا در برابر زنگ زدگی و خوردگی ایمن می‌کند. پروفیل آلومینیوم در صنعت کشتی‌سازی برای ساخت بدنه شناورها، کشتی‌های کروز، مسافرتی، نظامی و …… کاربرد دارد.
  • حمل و نقل ریلی: ساخت واگن‌های مخصوص حمل بار و مسافر، لوکوموتیوها، تجهیزات داخلی متروها نمونه‌ای از کاربردهای پروفیل آلومینیوم در صنعت حمل و نقل ریلی است. یکی از نقش‌های مهم پروفیل آلومینیوم در این صنعت استفاده از آن در ترن‌های سریع سیر است که وزن سبک آلومینیوم کمک شایانی به آن کرده است.

مجموعه رضوان آلومینیوم سال‌هاست که در زمینه ساخت قالب اکستروژن و تولید پروفیل آلومینیوم در حال فعالیت است. به طور معمول در این مجموعه پروفیل آلومینیوم با آلیاژ 6063 تولید می‌شود، اما با توجه به نیاز مشتری قابلیت تولید پروفیل آلومینیوم با آلیاژهای6061 و یا حتی سری 7000  در رضوان آلومینیوم وجود دارد.

جهت اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت با شماره 46130049 تماس حاصل فرمایید. کارشناسان مشاوره و فروش ما آماده پاسخگویی به سوالات شما مشتریان عزیز می‌باشند.

فیسبوک
توییتر
واتساپ
تلگرام
لینکدین
پینترست
Facebook
Twitter
Whatsapp
Telegram
Linkedin
Pinterest

مطالب مرتبط

Releated Post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *