ساخت انواع قالب‌های اکستروژن اختصاصی در مجموعه صنعتی رضوان آلومینیوم

اولین سوالی که ذهن مخاطب را درگیر می‌کند این است که قالب اکستروژن چیست و چه کاربردی دارد؟ بنابراین ما در این مقاله تصمیم گرفتیم که ابتدا کاربرد قالب اکستروژن را بیان کنیم. همانطور که از اسم آن مشخص است این قالب در فرآیند اکستروژن آلومینیوم کاربرد دارد، حال سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که اصلا فرآیند اکستروژن چیست؟ با رضوان آلومینیوم همراه باشید تا با مفهوم اکستروژن و فرآیندهای ساخت قالب آشنا شوید.

فرآیند اکستروژن آلومینیوم چیست؟

فرایند اکستروژن روشی برای تولید پروفیل آلومینیوم می‌باشد. در این فرآیند ابتدا ماده اولیه یعنی بیلت آلومینیوم را توسط دستگاه پرس، تحت فشار و حرارت از درون قالب اکستروژن که دارای مقطع خاصی است عبور می‌دهیم. بعد از عبور، بیلت شکل قالب را به خود می‌گیرد که در نتیجه محصولی به نام پروفیل آلومینیوم تولید می‌شود. از آنجایی که فرآیند اکستروژن پیوسته است، پروفیل در طول‌های بلند تولید می‌شود بنابراین باید در ابعاد مورد نیاز مشتری برش بخورد.

واحد قالبسازی رضوان آلومینیوم

حال که با کاربرد قالب اکستروژن آشنا شدید باید بگوییم که برای تولید پروفیل آلومینیوم مختص با زمینه فعالیت مشتری، ابتدا باید قالب اختصاصی آن ساخته شود. در این زمینه مجموعه رضوان آلومینیوم با دارا بودن یک واحد قالبسازی و داشتن نیروهای متخصص و زبده در این زمینه قادر است تا بر طبق نقشه، نمونه و عکس ارسالی مشتری، طرح اولیه قالب اکستروژن آن را طراحی کرده و در اسرع وقت نسبت به ساخت قالب اقدام نماید.

واحد قالبسازی رضوان از سه بخش طراحی، ساخت و اصلاح قالب تشکیل شده است. که هر کدام از این بخش‌ها را به صورت مجزا توضیح می‌دهیم.

طراحی قالب اکستروژن رضوان آلومینیوم

کارشناسان متخصص مجموعه رضوان آلومینیوم، طرح اولیه قالب اکستروژن اختصاصی را بر طبق نمونه، عکس، نقشه و یا حتی نقشه طراحی شده دستی ارسال شده توسط مشتری و با استفاده از نرم‌افزارهای کتیا، سالید، اینونتور و اتوکد طراحی می‌کنند.

ساخت قالب اکستروژن رضوان

واحد ساخت قالب این مجموعه با دستگاه‌ها و ماشین‌آلات پیشرفته روز دنیا تجهیز شده است که این دستگاه‌ها شامل موارد زیر می‌باشند:

  • 3 دستگاه وایرکات که 2 مورد از این دستگاه‌ها از برند شارمیلز، ساخت کشور سوئیس و یکی از آن‌ها ساخت کشور تایوان می‌باشد.
  • 2 دستگاه فرز CNC چهار محور
  • 2 دستگاه فرز دستی
  • 1 دستگاه تراش 1.5 متری و 1 دستگاه تراش 2 متری
  • 2 دستگاه اسپارک
  • 1 دستگاه سوپر دریل

ظرفیت ساخت قالب نیز در این مجموعه ماهانه بالغ بر 150 قالب اکستروژن می‌باشد. برای توضیحات بیشتر در مورد روش طراحی و ساخت قالب به مقاله طراحی و ساخت قالب اکستروژن سر بزنید. در این مقاله به طور کامل به مراحل قالبسازی پرداخته‌ایم.

اصلاح قالب اکستروژن رضوان

اگر قالب مشتری پس از ساخت، در زمان تست قالب و یا تولید پروفیل با مشکل رو به رو شود، آن را جهت ترمیم و رفع مشکل به واحد اصلاح قالب ارجاع می‌دهیم. واحد اصلاح قالب مجموعه رضوان آلومینیوم فقط قالب‌های ساخته شده توسط مجموعه را اصلاح می‌کند.

قیمت قالب اکستروژن در مجموعه رضوان آلومینیوم

قیمت قالب اکستروژن در این مجموعه بستگی به طرح مورد نظر شما دارد. گاهی یک طرح دارای پیچیدگی و ظرافت‌های بسیاری می‌باشد که مستلزم دقت بالا کارشناسان است. گاهی هم نیز طرح مورد نظر بسیار ساده و پیش پا افتاده است. مسلماً قیمت قالب هر کدام با هم متفاوت می‌باشد.

کارشناسان واحد فروش مجموعه رضوان آلومینیوم ابتدا نمونه، نقشه و یا عکس ارسالی مشتری را برای واحد قالبسازی ارسال می‌کنند. متخصصین ما در این واحد به بررسی آن می‌پردازند و قیمت نهایی آن را به مشتری اعلام می‌نمایند.

مجموعه رضوان آلومینیوم یکی از برترین تولیدکنندگان در زمینه تولید پروفیل آلومینیوم می‌باشد. این مجموعه از صفر تا صد پروسه تولید را در دل مجموعه خود و با بهترین متریال به انجام می‌رساند.

جهت اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت به شماره46130049 تماس حاصل فرمایید. کارشناسان واحد مشاوره و فروش ما آماده پاسخگویی به سوالات شما مشتریان عزیز می‌باشند.

فیسبوک
توییتر
واتساپ
تلگرام
لینکدین
پینترست
Facebook
Twitter
Whatsapp
Telegram
Linkedin
Pinterest

مطالب مرتبط

Releated Post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *