کاربردهای متنوع پروفیل آلومینیوم در آشپزخانه‌های مدرن

امروزه با پیشرفت صنعت دکوراسیون داخلی، آشپزخانه‌ها روز‌به‌روز مدرن‌تر شده و پروفیل آلومینیوم در این تحول نقش بسزایی دارد. همانطور که می‌دانید پروفیل آلومینیوم دارای ویژگی‌های منحصر به فردی نظیر وزن سبک، انعطاف‌پذیری خوب، ضد زنگ بودن، استحکام بالا و …… می‌باشد که باعث محبوبیت این فلز در مکان‌های مختلف شده است. در این مقاله سعی داریم به کاربرد این نوع پروفیل در آشپزخانه‌های مدرن بپردازیم. با رضوان آلومینیوم همراه باشید.

کاربرد‌ پروفیل آلومینیوم در آشپزخانه‌های مدرن

در آشپزخانه‌های مدرن از وسایل و تجهیزاتی استفاده شده که پروفیل آلومینیوم در آن‌ها نقش بسیار مهمی دارد. از جمله تجهیزاتی که در آن از پروفیل آلومینیوم استفاده شده است می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کابینت‌: علاوه بر دستگیره و ریل کابینت‌ها که از جنس آلومینیوم می‌باشند، با مدرن شدن آشپزخانه‌ها، قسمت‌های کاربردی به کابینت‌ها اضافه شده است که پروفیل آلومینیوم در آن‌ها نقش دارد. این قسمت‌ها شامل درب‌های شیشه‌ای کابینت( که پروفیل آن به دکوفیکس معروف است) و نظم دهنده‌های حبوبات است.
  • یخچال: دسته اکثر یخچال‌ها از پروفیل آلومینیوم ساخته شده است که علت آن وزن سبک، پردازش آسان و رنگ‌پذیری خوب ( قابلیت پذیرش پوشش‌‎های سطحی آندایز و رنگ الکترواستاتیک) پروفیل آلومینیوم می‌باشد.
  • گاز رومیزی: ضد اشتعال بودن پروفیل آلومینیوم سبب شده تا از آن در ساخت صفحه‌ دکمه‌های تنظیم شعله گاز استفاده شود.
  • فر: دستگیره فر نیز عموما از پروفیل آلومینیوم ساخته می‌شود که علت آن وزن سبک و استحکام بالای آلومینیوم می‌باشد.
  • نور مخفی آشپزخانه: امروزه به منظور روشنایی و طراحی آشپزخانه‌ها از لاین‌های نوری استفاده می‌شود. این نوع روشنایی از چراغ‌های ال ای دی درون نوارهایی از جنس پروفیل آلومینیوم تشکیل شده است که در طول یک خط به سقف آشپزخانه نصب می‌شوند. علت استفاده از پروفیل آلومینیوم در این چراغ‌ها، سبکی و مقاومت در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی می‌باشد. قطعه‌ای از جنس آلومینیوم به نام هیت سینک نیز در لاین‌های نوری وجود دارد که حرارت تولید شده توسط چراغ‌ ال ای دی را تخلیه و از آسیب به چراغ پیشگیری کرده و سبب عمر طولانی آن می‌شود.
  • پرده زبرا: یکی از انواع پرده‌های مدرن برای آشپزخانه که در عین سادگی بسیار شیک می‌باشد، پرده زبرا نام دارد. کاور بالا و وزنه پایینی این نوع پرده از پروفیل آلومینیوم است.استحکام بالا، وزن سبک و مقاومت در برابر زنگ‌زدگی از جمله خواص آلومینیوم می‌باشد که سبب استفاده از آن در پرده زبرا شده است. پروفیل آلومینیوم پرده زبرا در ابعاد ، رنگ و سطح مقطع‌های مختلف تولید می‌شود.
  • آبچکان رومیزی: آبچکان کابینت یک از ضروری‌ترین لوازم در آشپزخانه است که به منظور خشک کردن ظروف از آن استفاده می‌شود. در گذشته از سبدهای پلاستیکی به عنوان آبچکان استفاده می‌شد، اما با مدرن شدن آشپزخانه‌ها آبچکان‌های آلومینیومی جایگزین آن‌ها شدند. آلومینیوم یکی از ایده‌آل‌ترین متریال‌ها در آبچکان است زیرا که این فلز بسیار مقاوم می‌باشد و در برابر رطوبت، دچار خوردگی و زنگ زدگی نمی‌شود. آبچکان‌های آلومینیومی با رنگ الکترواستاتیک پوشیده می‌شوند و این نوع رنگ ضد زنگ می‌باشد.

خرید پروفیل آلومینیوم

مجموعه رضوان آلومینیوم سال‌هاست که در زمینه ساخت قالب اکستروژن و تولید پروفیل آلومینیوم فعالیت دارد. از آنجایی که این مجموعه در دل کارخانه خود به واحد قالبسازی مجهز می‌باشد بنابراین قادر است پروفیل آلومینیوم را در سطح مقطع‌های مختلف تولید کند و علاوه بر آن این شرکت آندایزینگ، رنگ پودری الکترواستاتیک و دکورال را نیز در کارخانه خود به انجام می‌رساند بنابراین قادر است پروفیل آلومینیوم را در رنگ‌های دلخواه مشتری تولید کرده و در ابعاد مورد نیاز در واحد برشکاری برش دهد.

جهت اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت با شماره 46130049 تماس حاصل فرمایید. کارشناسان مشاوره و فروش ما آماده پاسخگویی به سوالات شما مشتریان عزیز می‌باشند.

فیسبوک
توییتر
واتساپ
تلگرام
لینکدین
پینترست
Facebook
Twitter
Whatsapp
Telegram
Linkedin
Pinterest

مطالب مرتبط

Releated Post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *