کاربرد آلومینیوم در ساخت تلفن های همراه

آلومینیوم به دلیل ویژگی های منحصر به فرد خود، در صنایع مختلف، کاربردهای فراوانی دارد که یکی از این کاربرد ها، استفاده از آلیاژهای آلومینیوم در ساخت گوشی های همراه می باشد. در ادامه به استفاده از آلومینیوم در قسمت های مختلف تلفن های همراه می پردازیم. با رضوان آلومینیوم همراه باشید.

استفاده از آلومینیوم در بدنه تلفن های همراه

یکی از کاربردهای آلومینیوم، استفاده از آن در ساخت بدنه تلفن های همراه می باشد. بدنه تلفن های همراه ممکن است از جنس پلاستیک، فلز و یا شیشه باشند.

در ساخت گوشی هایی با بدنه فلزی بیشتر از فلز آلومینیوم استفاده می شود. شرکت موتورولا در اواخر دهه 90 میلادی در ساخت بدنه تلفن های همراه خود از پروفیل آلومینیوم استفاده کرد. با گسترش تجهیزات الکترونیکی در سال های بعد، اکثر شرکت ها در ساخت بدنه محصولات خود از فلز آلومینیوم استفاده کردند.

شرکت Apple برای نخستین بار از آلومینیوم به طور گسترده در بدنه مک بوک های خود استفاده کرد که پس از آن آلومینیوم به عنوان یکی از اصلی ترین مواد در ساخت بدنه تجهیزات الکترونیکی انتخاب شد.

 

مزایای استفاده از آلومینیوم در بدنه گوشی همراه

  • وزن سبک آلومینیوم: از آنجایی که اکثر کاربران به گوشی سبک و خوش دست علاقمند هستند، بنابراین استفاده از آلومینیوم در ساخت بدنه تلفن همراه بهترین گزینه است.
  • ظاهر براق و زیبا آلومینیوم: آلومینیوم در ساخت گوشی های زیبا بسیار کاربرد دارد.
  • قابلیت رنگ پذیری: آلومینیوم بعد از عملیات آنودایزینگ، قابلیت رنگ پذیری خوبی پیدا می کند. در نتیجه سبب تولید گوشی های همراه در رنگ های متنوع می شود.
  • قیمت پایین: ساخت تلفن های همراه با استفاده از آلومینیوم از نظر اقتصادی به صرفه تر است زیرا قیمت آن نسبت به دیگر فلزات پایین تر است.
  • رسانای حرارت عالی: از آنجایی که آلومینیوم از رسانای حرارتی خوبی برخوردار می باشد، بنابراین می تواند حرارت تولید شده در داخل تلفن همراه را به خارج منتقل کند و از تخریب قطعات داخلی موبایل و باتری جلوگیری نماید.

باتری موبایل

اکثر باتری های گوشی های همراه از جنس کبالت اکسید می باشند که نقش الکترود مثبت باتری را ایفا می کند و در این باتری ها، گرافیت به عنوان یک ماده رسانا نقش الکترود منفی را دارد.

کل مجموعه باتری توسط محفظه ای از جنس آلومینیوم پوشانده شده است. بدنه آلومینیومی سبب بهتر خنک شدن باتری می شود.

مجموعه رضوان آلومینیوم یکی از برترین شرکت ها در زمینه طراحی و ساخت قالب اکستروژن و تولید پروفیل آلومینیوم می باشد. این شرکت قادر است پروفیل های آلومینیوم مورد نیاز در صنایع مختلف را با بهترین کیفیت تولید و عرضه نماید.

جهت اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت با شماره 46130049-021 تماس حاصل فرمایید.

فیسبوک
توییتر
واتساپ
تلگرام
لینکدین
پینترست
Facebook
Twitter
Whatsapp
Telegram
Linkedin
Pinterest

مطالب مرتبط

Releated Post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *