نکاتی در جهت جلوگیری از خمیدگی پروفیل آلومینیوم

ایجاد خمیدگی در پروفیل های آلومینیومی سبب می شود که ارزش کاربردی خود را از دست بدهند. برای جلوگیری از خمیده شدن پروفیل آلومینیوم هنگام حمل و نقل، نکاتی وجود دارد که در این مقاله به آن ها اشاره می کنیم. با رضوان آلومینیوم همراه باشید.

 

نکات قابل توجه برای کاهش خمیدگی پروفیل آلومینیوم

جهت جلوگیری از خمیدگی پروفیل های آلومینیوم باید در مراحل زیر به نکات مهمی توجه شود.

 

همتراز سازی اکستروژن

همتراز سازی از پر اهمیت ترین بخش ها می باشد که باید به درستی انجام شود تا پروفیل آلومینیوم دچار خم شدگی نشود. مسئول این بخش باید دقت بالایی در اعمال فشار بر روی پروفیل آلومینیوم داشته باشد. در این فرآیند اگر به پروفیل های آلومینیومی فشار زیادی وارد گردد، سبب تا شدن، دفرمه شدن و یا ورقه شدن آن ها می شود در حالی که با فشار کمتر این اتفاق رخ نمی دهد.

انتقال پروفیل آلومینیوم بعد از فرآیند اکستروژن

بعد از فرآیند اکستروژن و تولید پروفیل آلومینیوم، انتقال پروفیل هم بسیار مهم است. در فرآیند اکسترود باید به موارد زیر دقت کرد:

خم شدن دو انتهای پروفیل های آلومینیومی که دارای سایز بزرگ و فرم مسطح یا گرد مانند هستند، سخت می باشد در حالی که خم شدن دو انتهای پروفیل های آلومینیومی با سایز کوچک و فرم مسطح به سادگی اتفاق می افتد.

حال منظور از پروفیل های آلومینیومی سایز بزرگ، پروفیل هایی با قطر سطح مقطع بیشتر از 80 میلیمتر و ضخامت بیشتر از 0/8 میلیمتر می باشد در غیر این صورت جزء پروفیل های آلومینیومی کوچک محسوب می شوند.

در حمل و نقل پروفیل های سایز کوچک با طول بیشتر از 5 متر، خم شدن دو انتهای پروفیل آسان تر اتفاق می افتد. بنابراین برای حمل پروفیل آلومینیوم به مقصد مورد نظر، ثابت نگه داشتن دو انتهای پروفیل در حین انتقال بهترین شیوه برای جلوگیری از خمیدگی می باشد.

 

تاثیر عملیات پرداختی بر خم شدن پروفیل های آلومینیومی

بعد از فرآیند ایجینگ، درجه سختی بیلت ها به حد استاندارد می رسد، بنابراین پروفیل احتمال خم شدن کمتری دارد.

شرکت رضوان آلومینیوم چندین دهه است که در زمینه طراحی و ساخت قالب اکستروژن و تولید و فروش پروفیل آلومینیوم در حال فعالیت می باشد.

جهت اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت با شماره 46130049-021 تماس حاصل فرمایید.

فیسبوک
توییتر
واتساپ
تلگرام
لینکدین
پینترست
Facebook
Twitter
Whatsapp
Telegram
Linkedin
Pinterest

مطالب مرتبط

Releated Post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *