جالب ترین حقایق در مورد آلومینیوم

آلومینیوم از پر اهمیت ترین فلزات بعد از آهن است که جزء فلزات پرکاربرد و محبوب در صنایع مختلف به شمار می رود. حال در این مقاله به چند مورد از جالب ترین حقایق در مورد این فلز می پردازیم. با رضوان آلومینیوم همراه باشید.

8 حقیقت جالب در مورد آلومینیوم

آلومینیوم فلزی با ویژگی های منحصر به فرد بی شمار می باشد. چند مورد از جالب ترین حقایق در مورد این فلز را بدانید:

  • 75 درصد از آلومینیوم هایی که تاکنون تولید شده اند همچنان قابل استفاده اند: آلومینیوم قابلیت بازیافت بی نظیر و مقاومت بالایی دارد، به طوری که حدود 75 درصد از محصولات آلومینیومی که تاکنون تولید شده اند، همچنان مورد استفاده قرار می گیرند.
  • قابلیت ساخت بسته بندی های منعطف آلومینیومی: آلومینیوم فلزی سبک و دارای انعطاف پذیری عالی می باشد. به این صورت که فویل های آلومینیومی قابلیت این را دارند که به شکل محتوا مورد نظر درآیند و پس از مصرف مچاله شوند.
  • فویل آلومینیوم از ورود نور، اکسیژن، رطوبت و باکتری جلوگیری می نماید: به دلیل این ویژگی ها از فویل آلومینیوم در بسته بندی مواد غذایی و دارو استفاده می شود و نیز در نگه داری از کالاهای فاسد شدنی این نوع بسته بندی قابل استفاده می باشد.
  • سقف های آلومینیومی حدود 95 درصد از نور خورشید را منعکس می کنند: حدود 95 درصد از نور خورشید تابیده شده به سقف های آلومینیومی منعکس می شود. آلومینیوم از برترین فلزات در انعکاس کردن نور آفتاب می باشد که به همین دلیل این فلز از اصلی ترین ترکیبات در ساختمان های سبز مورد تایید مدیریت انرژی و طراحی محیطی است.
  • عدم جرقه زنی آلومینیوم: سیم ها و لوله های آلومینیومی بر خلاف سیم های فولادی جرقه نمی زنند. از دیگر ویژگی های آلومینیوم نیز می توان به عدم زنگ زدگی و مقاومت آن اشاره کرد. از آنجایی که در معادن زغال سنگ، بالابرهای غله و پالایشگاه ها جرقه منجر به پیامدهای فاجعه بار می شود، بنابراین برای کاربردهای برقی این اماکن سیم های آلومینیومی بهترین گزینه می باشند.
  • خودروهای آلومینیومی دی اکسید کربن کمتری تولید می نمایند: خودروهای آلومینیومی نسبت به خودروهای فولادی 44 میلیون تن دی اکسید کربن کمتری تولید می نمایند.
  • سرعت بالای آلومینیوم در بازیافت: 113 هزار قوطی آلومینیومی در هر دقیقه بازیافت می شود و نیز پس از بازیافت کمتر از 60 روز زمان می برد تا به یک قوطی جدید تبدیل شود.
  • استفاده از آلومینیوم در ساخت فضاپیمای چندمنظوره Orion MPCV: لاک هید مارتین، آلومینیوم-لیتیوم را برای ساخت ساختار اولیه این فضاپیما انتخاب کرده است.

مجموعه رضوان آلومینیوم در زمینه طراحی و ساخت قالب اکستروژن و تولید پروفیل آلومینیوم مشغول به فعالیت است.

جهت اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت با شماره 46130049-021 تماس حاصل فرمایید.

فیسبوک
توییتر
واتساپ
تلگرام
لینکدین
پینترست
Facebook
Twitter
Whatsapp
Telegram
Linkedin
Pinterest

مطالب مرتبط

Releated Post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *