بازیافت آلومینیوم از دلایل جذابیت این فلز

قابلیت بالای فلز آلومینیوم در بازیافت، یکی از خصوصیات اصلی این فلز می باشد، به طوری که بازیافت فلزات دیگر در مقایسه با آلومینیوم کمتر انجام می گیرد.

برای مثال می توان به قوطی های آلومینیومی اشاره کرد که حدود 70 درصد این قوطی ها بازیافت می شوند و دوباره به چرخه صنعت بر می گردند، اما ظروف پلاستیکی حدود 10 درصد قابل بازیافت می باشند. حال به نظر شما، کدام بسته بندی در طبیعت مناسب تر است؟

و سوالی که پیش می آید این است که چرا باید آلومینیوم بازیافت شود؟ که در ادامه مطلب به این سوال پاسخ می دهیم. با رضوان آلومینیوم همراه باشید.

دلایل بازیافت آلومینیوم

آلومینیوم از فلزات پرکاربرد در صنایع مختلف محسوب می شود که ما در زندگی روزمره خود هر روز با آن سروکار داریم، خواه متوجه آن شویم یا نشویم.

بازیافت آلومینیوم به دلایل زیر مناسب می باشد:

  • هزینه کمتر: هزینه بازیافت نسبت به هزینه استخراج آلومینیوم کمتر می باشد.
  • کاهش استخراج آلومینیوم از معادن: بازیافت آلومینیوم سبب کاهش استخراج آلومینیوم از معادن می شود و از آنجایی که استخراج آن به محیط زیست آسیب می رساند، بازیافت گزینه بهتری می باشد.
  • کمک به پاکسازی طبیعت

فرآیند بازیافت آلومینیوم

در بازیافت آلومینیوم میزان انرژی که مصرف می شود حدود 5 درصد میزان انرژی مورد استفاده در تولید آن است. بازیافت آلومینیوم از نظر اقتصادی به صرفه است زیرا که آلومینیوم قابلیت این را دارد که بارها و بارها بازیافت شود، به طوری که حدود 75 درصد از آلومینیومی که در سال 1880 میلادی تولید شده است، به همان شکل یا اشکال دیگر هنوز در حال استفاده می باشد.

مراحل بازیافت آلومینیوم به ترتیب شامل موارد زیر است:

  • جداسازی: برای جداسازی ضایعات آلومینیوم از فلزات مغناطیسی از آهن ربا استفاده می شود و پس از آن توسط روش های دیگر، آلومینیوم را از سایر فلزات غیر مغناطیسی جدا می کنند.
  • خرد کردن: اندازه و ابعاد ضایعات آلومینیوم متفاوت می باشد به همین دلیل بعد از جداسازی، برای اینکه فضای کمتری را اشغال کنند آن ها را خرد می کنند.
  • پاکسازی: سطوح آلومینیوم باید قبل از بازیافت کاملا تمیز شوند تا یک محصول یکنواخت و بدون عیب تولید شود. برای پاکسازی سطح آلومینیوم از روش های مختلف فیزیکی و شیمیایی استفاده می شود.
  • ذوب کردن: در این مرحله جهت ذوب کردن، از کوره های بزرگ، که دمای آن تا حدود 750 درجه سانتی گراد خواهد رسید، استفاده می شود.
  • حذف مواد اضافه: در این مرحله باید مواد اضافی موجود در مذاب را حذف کرد که در حذف کردن آن ها از روش های مکانیکی و یا روش های شیمیایی استفاده می شود.
  • ساخت آلیاژ آلومینیوم: در این مرحله به مواد مذاب آلومینیوم، عناصر آلیاژی مانند سیلیسیوم، منیزیم، روی و …. اضافه می گردد.
  • شمش ریزی: در مرحله آخر مذاب را به صورت شمش های بزرگی تولید می کنند که در نهایت نسبت به نیاز محصولات، آن ها را به شکل و اندازه های مختلف تبدیل می کنند.

مجموعه رضوان آلومینیوم چندین دهه می باشد که در زمینه تولید پروفیل آلومینیوم به صورت اکسترود در حال فعالیت است. این مجموعه توانایی تولید انواع پروفیل آلومینیوم در طرح و رنگ های مختلف را با بهترین کیفیت دارد.

جهت اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت با شماره 46130049-021 تماس حاصل فرمایید.

فیسبوک
توییتر
واتساپ
تلگرام
لینکدین
پینترست
Facebook
Twitter
Whatsapp
Telegram
Linkedin
Pinterest

مطالب مرتبط

Releated Post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *