بازار پررونق صنعت آلومینیوم ایران نسبت به سایر صنایع تولیدی موازی

بازار پررونق صنعت آلومینیوم ایران نسبت به سایر صنایع تولیدی موازی

با توجه به گزارش خبرگزاری فلزات نیوز، صادق نیت کارشناس صنعت آلومینیوم گفت: به سبب مشکلات به وجود آمده در کشور چین نظیر مسائل تولید کربن، گسترش مجدد کرونا و توقف فعالیت برخی از واحدهای تولیدی، تولید آلومینیوم در این کشور محدود شده است، اما از آنجایی که تقاضا نیز به همین میزان کاهش یافته است، قیمت جهانی آلومینیوم تغییر چندانی نداشته است. به احتمال زیاد این شرایط تداوم نخواهد داشت، اما افزایش اندکی در قیمت های جهانی آلومینیوم انتظار می رود.

وی افزود: در کشور ما تولیدکنندگان شمش آلومینیوم اوضاع خوبی دارند، زیرا قبل از افزایش نرخ ارز در سامانه نیما، محصول خود را در بورس کالا به دلیل وجود رقابت عرضه و تقاضا با قیمتی بالاتر از قیمت های جهانی عرضه کردند. شاید این شرایط برای واحدهای پایین دستی و مصرف کنندگان مطلوب نبوده، اما 4 تولید کننده بزرگ آلومینیوم در کشور از قیمت های بالا نفع برده و به احتمال زیاد امسال سود بسیار مناسب تری نسبت به سال قبل به دست خواهند آورد.

صادق نیت در خاتمه در رابطه با برخی نگرانی های سهامداران در مورد سودآوری شرکت ها و احتمال تحمیل ریسک جدید به صنایع اظهار کرد: با توجه به محدودیت صنعت آلومینیوم در کشور و عدم توسعه آن مطابق برنامه ریزی تا افق 1404، جا برای رشد صنعت آلومینیوم وجود دارد و فعلا ظرفیت تولید آلومینیوم ایران مازاد بر نیاز نیست. بنابراین بازار فروش صنعت آلومینیوم تضمین شده است. در این صنعت با توجه به سیاست گذاری های اقتصادی میزان سود تحقق یافته می تواند کمی نوسان داشته باشد، اما صنعت تولید آلومینیوم در ایران نسبت به صنایع تولیدی موازی از برتری برخوردار است.

مجموعه رضوان آلومینیوم یکی از برترین شرکت ها در زمینه طراحی و ساخت قالب اکستروژن و تولید پروفیل آلومینیوم می باشد. این مجموعه قادر است پروفیل آلومینیوم را مطابق با خواسته مشتری در طرح و رنگ مختلف و با بهترین کیفیت تولید نماید.

جهت اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت با شماره 46130049-021 تماس حاصل فرمایید.

 

فیسبوک
توییتر
واتساپ
تلگرام
لینکدین
پینترست
Facebook
Twitter
Whatsapp
Telegram
Linkedin
Pinterest

مطالب مرتبط

Releated Post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *