کاربرد فلز آلومینیوم در صنایع غذایی و دارویی

کاربرد فلز آلومینیوم در صنایع غذایی و دارویی

قابلیت شکل پذیری و خاصیت محافظتی فلز آلومینیوم سبب شده که از این فلز در بسته بندی مواد غذایی و دارویی استفاده شود. در این صنایع از آلومینیوم به دو صورت فویل آلومینیومی و قوطی آلومینیومی استفاده می شود. از خواص ویژه قوطی ها و فویل های آلومینیومی قابلیت بازیافت آن ها می باشد که استفاده از آن ها را در تعداد دفعات نامحدود امکان پذیر می کند.

در ادامه این مطلب به مزایا و کاربردهای فویل ها و قوطی های آلومینیومی می پردازیم. با رضوان آلومینیوم همراه باشید.

مزایای فویل آلومینیومی

فویل آلومینیوم از آلیاژ آلومینیوم اصلی ساخته شده و ضخامت آن بین 0.004 تا 0.24 میلی متر می باشد.

فویل آلومینیوم

فویل آلومینیومی به سبب ویژگی های خاص خود در بسته بندی مواد غذایی کاربرد فراوان دارد. از جمله این ویژگی ها، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاومت بالا در عین نازک بودن
  • زیبایی ظاهر
  • خاصیت عایق بندی منحصر به فرد
  • محافظ خوبی در برابر نور، مایعات و باکتری ها

کاربردهای فویل آلومینیومی

مزایای منحصر به فرد فویل های آلومینیومی سبب شده که از این فویل ها در مصارف روزانه و خانگی استفاده فراوانی شود که برخی از این کاربردها را در موارد بازگو می کنیم:

  • بسته بندی مواد غذایی: فویل آلومینیومی از مواد غذایی در برابر تابش نور خورشید محافظت می کند زیرا که مواد غذایی تحت تاثیر نور خورشید فاسد می شوند. به همین دلیل است که از این ماده در بسته بندی محصولات لبنی، شیرینی ها و نوشیدنی ها استفاده می شود.
  • ظروف مواد غذایی: از آنجایی که فویل آلومینیومی سمی نمی باشد به مواد غذایی آسیب نمی رساند. به همین دلیل است که در ظروف غذا، سطل های نگهدارنده مواد، درب بطری ها، بسته های نرم مایعات یا مواد غذایی فله از فویل آلومینیومی استفاده می شود.
  • پخت مواد غذایی: از آنجایی که فویل آلومینیومی در دمای بالا ذوب نمی شود و شکل آن تغییر نمی کند بنابراین در پخت مواد غذایی و یا حتی کباب کردن غذا مورد استفاده قرار می گیرد.
  • نگه داری از مواد غذایی: مواد غذایی حساس مانند پنیر را می توان با استفاده از فویل آلومینیومی مدت زمان طولانی بدون تغییر طعم و بو در یخچال نگه داری کرد.
  • بسته بندی داروها: در صنایع دارویی برای بسته بندی محصولات دارویی مانند قرص، کپسول، کرم، لوسیون، داروهای مایع و پودر از فویل آلومینیومی استفاده می شود زیرا این نوع فویل در برابر نور، رطوبت، اکسیژن و سایر گازها و همچنین در برابر میکروارگانیسم ها و باکتری ها درجه حفاظتی بالایی دارند.

مزایای قوطی آلومینیومی

قوطی های آلومینیومی مزایای فراوانی دارد، از جمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قابلیت بازیافت و سازگار بودن با محیط زیست
  • محافظت از تاثیر منفی عوامل بیرونی
  • مقاومت در برابر زنگ زدگی

قوطی آلومینیوم

رضوان آلومینیوم یکی از معدود شرکت هایی است که واحد طراحی و ساخت قالب را در کنار تولید پروفیل آلومینیوم داراست و این یکی از افتخارات و امتیازات این شرکت محسوب می شود. شما می توانید جهت تهیه انواع پروفیل آلومینیوم با شماره 46130049_021 تماس حاصل فرمایید، همکاران ما آماده پاسخگویی به سوالات شما مشتریان عزیز می باشد.

فیسبوک
توییتر
واتساپ
تلگرام
لینکدین
پینترست
Facebook
Twitter
Whatsapp
Telegram
Linkedin
Pinterest

مطالب مرتبط

Releated Post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *