کاربردهای متنوع پروفیل آلومینیوم در مراکز اداری

ویژگی‌های خاص پروفیل آلومینیوم نظیر وزن سبک، مقاومت بالا در برابر زنگ‌زدگی، تنوع در طرح و رنگ، انعطاف پذیری خوب، استحکام زیاد و …. سبب شده که امروزه استفاده از این پروفیل گسترش پیدا کند. مراکز اداری از مکان‌هایی است که پروفیل آلومینیوم در ساخت تجهیزات آن کاربرد زیادی دارد. در این مقاله سعی داریم به تجهیزات مراکز اداری که از پروفیل آلومینیوم ساخته شده‌اند بپردازیم. با رضوان آلومینیوم همراه باشید.

کاربرد پروفیل آلومینیوم در مراکز اداری

امروزه ساختار شرکت‌ها و مجموعه‌ها با تاثیر از ایده‌های مدرن دچار تغییر و تحول شگرفی شده است که با توجه به این تغییرات، شرکت‌ها نیاز به وسایل به روز تر و متنوع تر دارند. از جمله این وسایل می‌توان به پارتیشن اداری، مبلمان اداری، لاین‌های نوری، پرده زبرا اشاره کرد که در ساختار آن‌ها از پروفیل آلومینیوم استفاده شده است.

پارتیشن‌ اداری

در حال حاضر بسیاری از شرکت‌ها جهت قسمت بندی محیط‌های اداری از پارتیشن آلومینیومی در طرح و رنگ‌های مختلف استفاده می‌کنند که بسیار زیبا و مقرون به صرفه می‌باشد.

مزیت‌های پروفیل پارتیشن آلومینیومی شامل موارد زیر می‌باشد:

  • مقاومت بالا پروفیل آلومینیوم در برابر آب و قابل شستشو بودن آن
  • عایق بودن نسبت به صدا که برای اتاق کنفراس و جلسات مناسب می‌باشد
  • در عین حال که وزن سبکی دارد، وزن شیشه را نیز تحمل می‌کند
  • استحکام بالا نسبت به دیگر متریال‌های موجود در بازار
  • قابلیت رنگ‌پذیری پروفیل آلومینیوم در طی فرآیندهایی نظیر آندایزینگ، رنگ پودری الکترواستاتیک و دکورال این امکان را به وجود آورده که پروفیل آلومینیوم پارتیشن در رنگ‌های مختلف تولید و اجرا شود
  • این پروفیل طی فرآیند دکورال در طرح‌های چوب مختلف تولید می‌شود

مبلمان اداری

یکی از ملزومات ضروری دفتر کار، مبلمان و میز و صندلی‌های اداری می‌باشد که در زیباتر شدن دکوراسیون داخلی دفتر‌کار نیز اهمیت دارد. از این رو باید در انتخاب مبلمان اداری نهایت دقت را داشت.

مبلمان اداری و میز و صندلی‌های اداری آلومینیومی انتخاب بسیار مناسبی برای دفتر‌کار می‌باشند. که در ادامه به دلایل آن می‌پردازیم.

از اجزای آلومینیومی میز و صندلی‌های اداری می‌توان به پایه‌های میز و صندلی و دستگیره کشوهای میز اشاره کرد. مزیت‌های پروفیل آلومینیوم در میز و صندلی‌های اداری شامل موارد زیر می‌باشد:

  • پایه میز‌های اداری باید از کیفیت و مقاومت بالایی برخوردار باشند تا بتوان از آن‌ها طی سال‌‎های طولانی تری استفاده کرد. پروفیل آلومینیوم، کیفیت و مقاومت بالایی دارد از این رو گزینه مناسبی برای پایه‌ میز و صندلی‌های اداری می‌باشد.
  • در انتخاب رنگ میز و صندلی اداری و حتی رنگ پایه آن‌ها باید به جزئیات دفتر‌کار خود دقت کنید تا با هم هماهنگی لازم را داشته باشند. از آنجایی که پروفیل‌ آلومینیوم تنوع رنگی بالایی دارد به راحتی می‌توان از آن در ساخت میز و صندلی‌ها اداری استفاده کرد و رنگ آن را مطابق نیاز خود انتخاب کنید.
  • انعطاف‌پذیری خوب پروفیل آلومینیوم سبب می‌شود پایه‌ میز‌ها در اشکال مختلف طراحی و تولید شود.
  • وزن سبک پروفیل آلومینیوم سبب می‌شود میز و صندلی‌ها وزن چندانی نداشته باشند اما وزن قابل توجهی را تحمل ‌کنند و به راحتی جا‌به‌جا ‌شوند.

لاین نوری

در راستای زیباتر کردن محیط‌های اداری، نورپردازی این مکان‌ها با استفاده از لاین‌های نوری توسط مهندسین و معماران انجام می‌پذیرد. این محصول از پروفیل آلومینیوم به عنوان بدنه و چراغ ال ای دی تشکیل شده است. دلیل استفاده از پروفیل آلومینیوم در لاین‌های نوری وزن سبک و توان حرارتی بالای آن می‌باشد که این مزیت‌ها باعث مقاومت بالا لاین نوری در برابر شرایط محیطی می‌شود و طول عمر آن را افزایش می‌دهد. یکی دیگر از ویژگی‌های پروفیل آلومینیوم تنوع رنگی آن می‌باشد.

پروفیل آلومینیوم لاین نوری دارای سه نوع روکار، توکار و آویز می‌باشد که مدل روکار و آویز آن مناسب مراکز اداری است.

پرده زبرا

امروزه استفاده از پرده زبرا در محیط‌های اداری و تجاری متداول شده است. لوله‌های به کاربرده شده در این پرده‌ها از جنس آلومینیوم است که علت آن ویژگی‌های خاص پروفیل آلومینیوم نظیر وزن سبک، استحکام زیاد، مقاومت بالا در برابر زنگ زدگی می‌باشد. پروفیل پرده زبرا در ابعاد، اندازه، طرح و رنگ‌های مختلف تولید می‌شود.

دو مورد از مزیتهای پرده زبرا که پروفیل آلومینیوم در آن نقش دارد شامل موارد زیر می‌باشد:

  • جمع شدن کل پرده در قاب آلومینیومی
  • صاف ایستادن پرده به علت وزنه‌های آلومینیومی در قسمت انتهایی پرده

مجموعه رضوان آلومینیوم یکی از تولیدکنندگان در زمینه پروفیل آلومینیوم می‌باشد که تمامی مراحل تولید پروفیل اعم از طراحی و ساخت قالب اکستروژن، ریخته گری بیلت آلومینیوم، اکستروژن آلومینیوم، آندایزینگ، رنگ پودری الکترواستاتیک، دکورال و …. در داخل این مجموعه انجام می‌گیرد. این شرکت قابلیت تولید تمامی پروفیل‌های نامبرده در این مقاله را در ابعاد، اندازه، طرح و رنگ‌های مختلف دارد.

فیسبوک
توییتر
واتساپ
تلگرام
لینکدین
پینترست
Facebook
Twitter
Whatsapp
Telegram
Linkedin
Pinterest

مطالب مرتبط

Releated Post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *