پولیش کاری پروفیل آلومینیوم و تفاوت آن با براشینگ

پولیش پروفیل آلومینیوم

فرآیند پولیش پروفیل آلومینیوم، قبل از آندایزینگ انجام می شود و این فرآیند موجب براق سازی و صیقلی شدن پروفیل آلومینیوم می شود. در ادامه مطلب به نحوه پولیش کاری و تفاوت آن با براشینگ می پردازیم. با رضوان آلومینیوم همراه باشید.

نحوه پولیش کاری پروفیل آلومینیوم

در فرآیند پولیشینگ، سطح پروفیل آلومینیوم صیقل داده می شود و در نتیجه برای رنگ آمیزی آماده می شود. قدمت پولیشینگ به 50 سال قبل باز میگردد اما روش پولیشینگ، همراه با با پیشرفت تکنولوژی، کارآمدتر شده است.

همانطور که گفته شد عمل پولیشینگ قبل از فرآیند آندایزینگ به انجام می رسد. در این فرآیند از دستگاه های تمام اتوماتیک استفاده می شود. دستگاه پولیشینگ شامل چند برس از جنس کتان می باشد که این برس به صورت چرخشی پروفیل آلومینیوم را صیقل می دهد. فرآیند پولیش، ظاهری براق و درخشان به پروفیل آلومینیوم می بخشد و این براقیت و درخشش به مرور زمان از بین نمی رود و به پولیشینگ دستی نیازی نیست. به همین دلیل فرآیند پولیشینگ در کاربردهای تزئینی به خصوص در درب و پنجره های دوجداره اهمیت فراوان دارد.

واحد پولیش کارخانه رضوان آلومینیوم

در مجموعه رضوان آلومینیوم، فرآیند پولیشینگ توسط دستگاه های مکانیزه و مدرن صورت می گیرد که امکان خم شدن و ترک برداشتن پروفیل آلومینیوم را به صفر می رساند.

براشینگ پروفیل آلومینیوم

فرآیندی که سبب ایجاد خطوط ظریف و گسترده بر روی سطح پروفیل آلومینیوم می شود، براشینگ نام دارد. دستگاه براشینگ شامل چندین فرچه مختلف با قطرهای متفاوت می باشد، که خراش های ریز توسط دو فرچه از جنس استیل و پلی آمید تای نکس ایجاد می شود و در ایجاد افکت های رنگی خاص نیز موثر هستند.

واحد براشینگ کارخانه رضوان آلومینیوم

تفاوت بین براشینگ و پولیشینگ آلومینیوم

فرآیند براشینگ بر روی سطح پروفیل آلومینیوم خراش ایجاد کرده اما فرآیند پولیشینگ بر روی سطح پروفیل آلومینیوم براقییت ایجاد می کند.

شرکت رضوان آلومینیوم با استفاده از دستگاه های تمام اتوماتیک و بروز دنیا، فرآیند پولیش و براشینگ پروفیل آلومینیوم را به انجام می رساند و پروفیل های آلومینیوم را با بهترین کیفیت تولید و روانه بازار می کند.

فیسبوک
توییتر
واتساپ
تلگرام
لینکدین
پینترست
Facebook
Twitter
Whatsapp
Telegram
Linkedin
Pinterest

مطالب مرتبط

Releated Post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *