پروفیل آلومینیوم اختصاصی و روند تولید آن

پروفیل آلومینیوم اختصاصی و روند تولید آن

به آن دسته از پروفیل های آلومینیوم که بر طبق نیاز و خواسته مشتری طراحی و تولید می شود، پروفیل آلومینیوم اختصاصی می گویند. این نوع پروفیل های آلومینیوم به صورت شخصی تولید شده و نمی توان آن را در فروشگاه های متفرقه یافت کرد.

از مهم ترین نکات در تولید پروفیل آلومینیوم اختصاصی، طراحی آن می باشد که باید توسط متخصص آشنا با اکستروژن آلومینیوم انجام شود. این شخص باید دانش لازم درباره اکسترود پذیری مقاطع مختلف را داشته باشد، برای مثال بداند که چه سطح مقطع هایی قابل اکسترود هستند.

یکی دیگر از نکات مهم در تولید پروفیل آلومینیوم اختصاصی، کیفیت متریال استفاده شده می باشد. از خط تولید کارخانه ها دو نوع پروفیل آلومینیوم بیرون می آید که یکی از بیلت استاندارد با کیفیت و درجه خلوص بالا و یکی از بیلت بازیافتی با درجه خلوص پایین تولید می شود، که در خرید پروفیل آلومینیوم اختصاصی باید به این نکته توجه کرد.

نمونه پروفیل آلومینیوم اختصاصی رضوان

شرکت رضوان آلومینیوم با بهره گیری از مهندسین با تجربه و آشنا به طراحی و استفاده از بیلت استاندارد، پروفیل آلومینیوم اختصاصی را با کیفیت و خلوص بالا تولید و عرضه می نماید.

ویژگی های منحصر به فرد پروفیل آلومینیوم اختصاصی

ویژگی های پروفیل آلومینیوم اختصاصی شامل موارد زیر می باشد:

  • وزن پایین
  • مقاومت بالا
  • مقاومت بالا در برابر خوردگی
  • رسانای حرارتی عالی
  • رسانای الکتریکی مناسب
  • غیر سمی بودن
  • ویژگی بازتابندگی

روند تولید پروفیل آلومینیوم اختصاصی

روند تولید پروفیل آلومینیوم اختصاصی طی چهار مرحله کلی انجام می شود، که شامل موارد زیر می باشد:

  1. طراحی پروفیل آلومینیوم اختصاصی: در مرحله اول پروفیل آلومینیوم با استفاده از ابزارهای کامپیوتری و برنامه های مخصوص به صورت مجازی طراحی می شود. طراحی براساس گفته های مشتری و متخصص اکستروژن توسط مهندس طراح به انجام می رسد. طراحی انجام شده باید توسط مشتری تایید شود. بعد از تایید مشتری با استفاده از پرینتر 3 بعدی باید از ابعاد واقعی این پروفیل آلومینیومی آگاه شویم و به آن اشراف پیدا کنیم.
  2. طراحی قالب اکستروژن متناسب با سطح مقطع پروفیل آلومینیوم: در این مرحله بعد از طراحی سطح مقطع پروفیل آلومینیوم، باید طراحی انجام شده را برای طراحی و ساخت قالب اکستروژن به تیم طراحی قالب ارسال کنیم.
  3. تست قالب اکستروژن پروفیل آلومینیوم اختصاصی: در این مرحله برای اطمینان از اینکه قالب، قابلیت اکسترود در تناژ بالا را دارد از آن تست گرفته می شود. علاوه بر آن از کیفیت پروفیل آلومینیوم اکسترود شده اطمینان حاصل می شود.
  4. اکسترود پروفیل آلومینیوم اختصاصی: در مرحله آخر بعد از تایید تست قالب، پروفیل آلومینیوم اختصاصی در تعداد مورد نظر تولید می شوند. قالب ها باید بعد از مدتی سرویس شوند تا از شکستن آن ها جلوگیری شود که این امر از تغییر شکل سطح مقطع پروفیل آلومینیوم اختصاصی جلوگیری می کند. شاخه های پروفیل آلومینیوم اختصاصی، براساس خواسته مشتری برش داده می شوند و در آخر مطابق با رنگ دلخواه مشتری توسط آنادایز و یا رنگ پودری، رنگ می شوند.

شرکت رضوان آلومینیوم مفتخر است با سال ها تجربه در زمینه طراحی و ساخت قالب اکستروژن و تولید و فروش پروفیل آلومینیوم اختصاصی همراه شما عزیزان از زمان طراحی تا تولید پروفیل آلومینیومی مورد نظرتان باشد.

تیم متخصص ما یکی از بهترین راهنماها برای شما در این راه می باشند. شما میتوانید با تماس با ما از مشاوره رایگان درباره تولید اکستروژن آلومینیوم بهره‌مند شوید.

فیسبوک
توییتر
واتساپ
تلگرام
لینکدین
پینترست
Facebook
Twitter
Whatsapp
Telegram
Linkedin
Pinterest

مطالب مرتبط

Releated Post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *