نمای آلومینیومی و انواع آن

نمای آلومینیومی یکی از محبوب ترین نماهای ساختمان به شمار می رود. آلومینیوم فلزی مقاوم و بسیار سبک است که در نهایت استفاده از آن در نمای ساختمان باعث پایین اومدن وزن سازه می شود.

از آلومینیوم به دو صورت پروفیل آلومینیوم و ورق آلومینیوم در نمای ساختمان استفاده می شود که ما در این مقاله به انواع نمای آلومینیومی ساخته شده از پروفیل آلومینیوم می پردازیم. با رضوان آلومینیوم همراه باشید.

انواع نمای آلومینیومی

انواع نمای آلومینیومی ساخته شده از پروفیل آلومینیوم شامل موارد زیر می باشند.

  • نمای کرتین وال
  • نمای لوور آلومینیومی
  • نمای خشک

نمای کرتین وال

نمای کرتین وال یا نمای لامل نوعی نمای شیشه ای است که ساختاری خود ایستا دارد. منظور از ساختار ایستا این است که سنگینی شیشه در نما بر روی سازه کرتین وال یا همان لامل ها گذاشته می شود و هیچ گونه سنگینی باری بر روی ساختمان تحمیل نمی شود. علاوه بر سنگینی شیشه ها، نمای کرتین وال، بار انرژی‌های حاصل از باد، طوفان و بارندگی‌ها را نیز متحمل می شود.

نمای کرتین وال

مصالح استفاده شده در این نما دارای وزن سبکی هستند از جمله این مصالح می توان به ترکیب آلومینیوم و شیشه اشاره کرد.

به طور کلی ساختار اصلی کرتین وال یا استراکچر آن، لامل می باشد که شیشه یا سایر پوشش ها بر روی آن سوار است.

مزایای نمای کرتین وال

  • عایق حرارت، رطوبت و صوت
  • وزن سبک
  • نصب آسان
  • قیمت مناسب

در مقاله نمای کرتین وال و تفاوت آن با سایر نماها به طور کامل به توضیح نمای کرتین وال پرداخته ایم.

نمای لوور آلومینیومی

نمای لوور آلومینیومی یکی از جذاب ترین و پرمصرف ترین نماهای ساختمان است که علاوه بر ایجاد نمای ظاهری زیبا می تواند بدون محدود کردن چشم انداز و منظره بیرون از ورود مستقیم نور خورشید به داخل ساختمان جلوگیری کند. در واقع این نوع نما به عنوان یک سایبان عمل می کند. نمای لوور آلومینیومی به دو صورت ثابت و متحرک قابل اجرا بر روی ساختمان است.

نمای لوور آلومینیومی

در ساخت پروفیل لوور آلومینیومی این نما، عمدتا از آلیاژهای آلومینیوم سری 6063 استفاده می شود.

مزایای استفاده از پروفیل لوور آلومینیومی در این نما

  • وزن سبک
  • مقاومت بالا در برابر خوردگی
  • انعطاف پذیری مناسب
  • بازیافت آسان
  • تنوع در طرح و رنگ

نمای خشک

نمای خشک نوعی نمای ساختمان می باشد که در آن برخلاف روش های سنتی از ملات استفاده نمی شود. تمام لایه های نمای خشک با استفاده از پروفیل های آلومینیومی که وزن بسیار پایینی دارند، به سازه اصلی و اسکلت ساختمان نصب می شوند. در ساختمان های بلند و برج ها به دلیل اینکه وزن سازه به پایین ترین حد ممکن برسد حتما باید از نمای خشک استفاده شود.

نمای خشک

پروفیل های آلومینیومی در نمای خشک به صورت چهارچوب نگه دارنده می باشند. در نمای خشک پروفیل آلومینیوم به صورت عمودی با پرچ بر روی صفحات نصب می شود. ویژگی های پروفیل آلومینیوم رضوان که موجب استفاده در نمای خشک می شود نظیر: مقاومت در برابر عوامل محیطی، وزن سبک، استحکام و ایمنی بالا می باشد.

مجموعه رضوان آلومینیوم، ابتدا طراحی و ساخت قالب اکستروژن پروفیل های آلومینیومی نمای ساختمان را به انجام می رساند و سپس پروفیل آلومینیوم را به وسیله دستگاه پرس اکستروژن تولید می نماید. خدمات پس از تولید نظیر آندایزینگ و رنگ پودری الکترواستاتیک نیز در داخل مجموعه رضوان به انجام می رسد و درآخر پروفیل آلومینیوم را بسته بندی و در اسرع وقت به دست مصرف کنندگان می رسانند.

فیسبوک
توییتر
واتساپ
تلگرام
لینکدین
پینترست
Facebook
Twitter
Whatsapp
Telegram
Linkedin
Pinterest

مطالب مرتبط

Releated Post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *