نقش مهم پروفیل آلومینیوم در سایبان‌های محوطه‌ای

در فضاهای باز برای کنترل تابش مستقیم نور خورشید در فصول گرم سال و جلوگیری از بارش برف و باران در فصول سرد سال از سایبان‌های محوطه ای استفاده می‌شود. قابل ذکر است که بدانید چهارچوب و زیر سازه‌های سایبان‌ها، آلومینیومی می‌باشند. در ادامه مطلب به طور مفصل به توضیح سایبان و کاربرد آلومینیوم به کار رفته در آن‌ می‌پردازیم. با رضوان آلومینیوم همراه باشید.

سایبان چیست؟

در فضاهایی اعم از فضاهای سبز، استخر، رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها، حیاط، محوطه ویلاها و ….. از پوشش هایی برای محافظت از نور مستقیم خورشید درفصول گرم و بارش برف و باران در فصول سرد استفاده می‌گردد که این پوشش‌ها سایبان نامیده می‌شوند. شاید این سوال ذهن شما را مشغول کند که آیا از سایبان‌ها در آپارتمان‌ها نیز استفاده می‌شود؟ در جواب این سوال باید بگوییم که بله می‌توان از سایبان‌ها در تراس، بالکن، روف گاردن، پاسیو و حتی بالای پنجره‌ها و درب ورودی منزل‌تان استفاده کرد.

انواع سایبان از نظر کاربرد و شکل ظاهری

سایبان‌ها از نظر کاربرد و شکل ظاهری به دسته‌های زیر تقسیم می‌شوند.

  • سایبان بازویی: در دو طرف این نوع سایبان، بازوهای آلومینیومی به کاربرده شده است که توسط آن‌ها پوشش سایبان باز و بسته می‌شود.

  • سایبان چتری: سایبان چتری به منظور حفاظت از افراد در برابر باران، برف، آفتاب و ….. در محیط‌های باز مانند کافه‌ها، رستوران‌ها و….. استفاده می‌شود. این نوع سایبان‌ها از آلومینیوم و پارچه تشکیل شده و ساختار آن‌ها شبیه به چترهای معمولی دستی است ولی در ابعاد بزرگتر. از ویژگی‌های مهم سازه می‌توان به انعطاف‌پذیری آن اشاره کرد که به افراد اجازه می‌دهد تا سایبان را در جهت مورد نظر تنظیم کنند.

  • سایبان ماشین: این نوع سایبان از ماشین در برابر آسیب‌های موجود در فضای باز جلوگیری می‌کند. برای مثال این نوع سایبان رنگ بدنه و قطعات خودرو را از تابش اشعه‌های مضر خورشید حفظ می‌کند که این امر موجب افزایش طول عمر خودرو می‌شود.

  • سایبان پارچه‌ای: در ساخت سایبان‌ها از متریال‌ با جنس‌های مختلفی اعم از پارچه‌ای، شیشه‌ای و … استفاده می‌شود. اما با توجه به اینکه امروزه علاوه بر پوشش محوطه‌های باز، زیبایی سایبان نیز پراهمیت می‌باشد به همین دلیل افراد به دنبال متریال مورد استفاده به روز دنیا هستند که یکی از این متریال ها‌ پارچه برای سایبان‌ها می‌باشد.

کاربرد پروفیل آلومینیوم در سایبان‌ها

تمامی موارد ذکر شده از پروفیل آلومینیوم به عنوان فریم و بازو و پارچه مقاوم به عنوان پوشش تشکیل شده‌اند. دلایل استفاده از پروفیل آلومینیوم در سایبان‌ها شامل موارد زیر می‌باشد.

  • وزن سبک: دلیل استفاده از پروفیل آلومینیوم به عنوان بازو در سایبان‌ها وزن سبک آن است زیرا که باز و بسته شدن بازوهای سایبان را تسهیل می‌کند.
  • مقاومت در برابر زنگ زدگی: پروفیل آلومینیوم دارای مقاومت بالایی در برابر زنگ زدگی می‌باشد به همین دلیل سایبان‌های آلومینیومی در آب و هوای مرطوب دچار زنگ زدگی و خوردگی نمی‌شوند.
  • انعطاف پذیری: انعطاف پذیری بالای پروفیل آلومینیوم عمل باز بسته شدن سایبان را تسهیل می‌کند.
  • استحکام بالا: استحکام بالای پروفیل آلومینیوم طول عمر سایبان‌ها را افزایش می‌دهد.

شرکت رضوان آلومینیوم یکی از برترین تولید‌کنندگان پروفیل آلومینیوم می‌باشد که از صفر تا صد تولید پروفیل اعم از طراحی و ساخت قالب اکستروژن، آندایز، رنگ پودری الکترواستاتیک و … را در داخل مجموعه خود به انجام می‌رساند. این مجموعه قادر است پروفیل آلومینیوم سایبان‌ها را در طرح، رنگ، ابعاد و اندازه مختلف تولید کند.

فیسبوک
توییتر
واتساپ
تلگرام
لینکدین
پینترست
Facebook
Twitter
Whatsapp
Telegram
Linkedin
Pinterest

مطالب مرتبط

Releated Post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *