نحوه تشخیص کیفیت پروفیل آلومینیوم

آلومینیوم از لحاظ کاربرد در صنعت پس از آلیاژ‌های آهن و فولاد، در رده دوم قرار دارد. این فلز جزء فراوان‌ترین فلزات در پوسته زمین محسوب می‌شود اما اغلب، به صورت ترکیب با عناصر دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد که کیفیت پروفیل‌های آلومینیوم نیز به میزان این عناصر تشکیل‌دهنده وابسته می‌باشد. در ادامه مقاله به نحوه تشخیص کیفیت پروفیل آلومینیوم می‌پردازیم. با رضوان آلومینیوم همراه باشید.

چگونه کیفیت پروفیل آلومینیوم را تشخیص دهیم؟

همانطور که گفته شد آلیاژ‌های آلومینیوم از ترکیب عناصر مختلفی با آلومینیوم تهیه می‌شوند. برای مثال آلیاژ آلومینیوم 6063 آلیاژی است که از آلومینیوم، منیزیم و سیلیکون تشکیل شده است. منیزیم در مقایسه با عناصر دیگر از قیمت بالاتری برخوردار می‌باشد که به همین دلیل برخی تولید‌کنندگان از حداقل مقدار مجاز این عنصر و یا حتی کمتر از این میزان در تولید آلیاژ آلومینیوم استفاده می کنند و گاهی اوقات نیز سیم‌های ضایعاتی و ظروف آلومینیومی به آلیاژ اضافه می‌کنند. این موارد فقط در مورد آلیاژ 6063 نمی‌باشد و همه آلیاژ ها را در برمی‌گیرد. در نتیجه پروفیل آلومینیوم حاصل شده استحکام مکانیکی کمتری پیدا می‌کند به‌طوری که به‌راحتی با دست خم می‌شود. یکی از دلایل ارزان فروشی برخی تولید‌کنندگان همین مسئله می‌باشد.

تولید‌کنندگان که به صورت اصولی کار می‌کنند، مقدار عناصر مورد نیاز در تولید پروفیل آلومینیوم را مطابق با استانداردها رعایت می‌کنند.

برای اطمینان از خرید پروفیل آلومینیوم با کیفیت، باید قبل از خرید، از کارخانه مورد نظر بازدید و نحوه تولید را بررسی نمایید.

مجموعه رضوان آلومینیوم با تکیه بر چهار دهه تجربه در زمینه تولید و اکسترود آلومینیوم یکی از برترین تولید‌کنندگان در این حوزه می‌باشد. یکی از حسن‌های مجموعه، بازدید از کارخانه برای مشتریان می باشد تا از روند تولید محصول خود آگاهی کسب کرده و از کیفیت آن اطمینان حاصل نمایند.

فیسبوک
توییتر
واتساپ
تلگرام
لینکدین
پینترست
Facebook
Twitter
Whatsapp
Telegram
Linkedin
Pinterest

مطالب مرتبط

Releated Post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *