درب و پنجره آلومینیومی و مزایای آن

از پرکاربردترین درب و پنجره ها، نوع آلومینیومی آن می باشد که از پروفیل آلومینیوم ساخته شده است. در این مقاله سعی داریم به طور کامل به درب و پنجره های آلومینیومی و مزایای آن بپردازیم. با رضوان آلومینیوم همراه باشید.

آلومینیوم

آلومینیوم فلزی نقره‌ای رنگ با جلای فلزی است که بیشتر به صورت پروفیل اکستروژن آلومینیوم مورد مصرف قرار می گیرد. معمولا پروفیل های درب و پنجره از جنس آلومینیوم می باشند.

از ویژگی های این فلز می توان به وزن سبک، قابلیت شکل پذیری، مقاومت در برابر زنگ زدگی، تنوع در طرح و رنگ و عایق بندی خوب آن اشاره کرد.

پروفیل آلومینیوم

همانطور که در مقاله پروفیل آلومینیوم گفته شد، پروفیل در لغت به معنای ثابت بودن مقطع در طول مشخصی است. یکی از پرکاربردترین پروفیل ها در ساخت درب و پنجره، نوع آلومینیومی آن می باشد.

پروفیل پنجره آلومینیومی

برای تولید پروفیل آلومینیوم، در ابتدا ماده اولیه را که بیلت آلومینیوم نام دارد در اثر فشار بالا و حرارت مناسب از قالب اکستروژن عبور می دهند. در نتیجه ماده اولیه در اثر فشار زیاد و حرارت، تغییر شکل می دهد و پروفیل آلومینیوم تولید می شود.

زمانی که در ساخت پنجره از پروفیل آلومینیوم به همراه شیشه دوجداره استفاده می شود، این نوع پنجره به صورت کامل عایق شده و دیگر سرما، گرما، گرد و غبار و سر و صدا به داخل نفوذ نمی کند.

شرکت رضوان آلومینیوم تولید کننده انواع پروفیل آلومینیوم اعم از پروفیل درب و پنجره آلومینیومی با بهترین کیفیت می باشد.

انواع پروفیل های درب و پنجره دوجداره آلومینیومی

در ساخت درب و پنجره های دوجداره از انواع پروفیل های آلومینیومی استفاده می شود که شامل موارد زیر می باشد.

  • پروفیل فریم: در چهارچوب در و پنجره های دوجداره از این پروفیل استفاده می شود.
  • پروفیل ساش یا لنگه: این نوع پروفیل، تشکیل دهنده بازشو می باشد که پروفیل درب آن نسبت به نوع پنجره بزرگتر است.
  • پروفیل مولیون: از این نوع پروفیل همراه با بست مولیون، به عنوان ستون افقی یا عمودی در داخل چهارچوب پنجره استفاده می شود.
  • پروفیل های جانبی: ازجمله این نوع پروفیل ها می توان به زوار شیشه دوجداره و سه جداره، پروفیل 90 درجه، پروفیل ارتفاع دهنده، کانکتورها، پانل UPVC و… اشاره کرد که مکمل در و پنجره دوجداره آلومینیومی هستند.

مجموعه رضوان آلومینیوم با داشتن چندین دهه تجربه در زمینه طراحی و ساخت قالب اکستروژن و تولید پروفیل آلومینیوم قادر است پروفیل آلومینیوم مختص درب و پنجره آلومینیومی را در طرح و رنگ های متنوع تولید و عرضه نماید.

مزایای درب و پنجره دوجداره آلومینیومی چیست؟

ویژگی های پروفیل آلومینیوم سبب مزایای فراوان در درب و پنجره های آلومینیومی شده است. از جمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • مقاومت بالا: فریم درب و پنجره آلومینیومی مقاوم تر از فریم های چوبی، یو پی وی سی و آهن است. میزان انقباض و انبساط آن نیز کمتر می باشد.
  • سازگار با محیط زیست: یکی از ویژگی های آلومینیوم، قابل بازیافت بودن آن است و سرعت بازیافت آن در میان سایر فلزها بیشتر می باشد.
  • وزن سبک در عین مستحکم بودن: وزن پنجره های آلومینیومی نسبت به نوع آهنی سبک تر است ولی با این وجود از استحکام خوبی برخوردار می باشند.
  • کاهش اتلاف انرژی ساختمان: این نوع پنجره ها عمل جذب یا دفع حرارتی را تا 60 درصد بهبود می بخشند.
  • مقاومت بالا در برابر نور آفتاب و شرایط جوی متنوع
  • تنوع در رنگ: این نوع پنجره ها دارای تنوع رنگی بالایی هستند و با هر سلیقه ای جور در می آیند.
  • نصب آسان: از آنجایی که دارای وزن سبکی هستند، نصب آن ها آسان و راحت می باشد.
  • تنوع در طرح: از آنجایی که پروفیل آلومینیوم قابلیت انعطاف پذیری خوبی دارد، در نتیجه می توان درب و پنجره های آلومینیومی را در ابعاد و اندازه های مختلف تولید کرد.
  • قیمت مقرون به صرفه

شرکت رضوان آلومینیوم دارای 3 کارخانه تولید پروفیل آلومینیوم و ساخت قالب اکستروژن است که مجهز به یک دستگاه اکستروژن 1100 تن، یک دستگاه اکستروژن 1600 تن، دو دستگاه اکستروژن 1800 تن و دو دستگاه اکستروژن 2200 تن می باشد. این شرکت محصولات خود را زیر نظر مهندسین کارآزموده و با بهترین کیفیت تولید می نماید.

فیسبوک
توییتر
واتساپ
تلگرام
لینکدین
پینترست
Facebook
Twitter
Whatsapp
Telegram
Linkedin
Pinterest

مطالب مرتبط

Releated Post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *