آلیاژهای آلومینیوم مورد استفاده در صنعت هوافضا

آلیاژهای آلومینیوم مورد استفاده در صنعت هوافضا

آلیاژهای آلومینیوم در صنعت هوافضا کاربردهای فراوانی دارند. وزن سبک، استحکام زیاد و مقاومت بالا در برابر خوردگی از جمله مزایای آلیاژهای آلومینیوم می باشد که سبب استفاده از آن ها در صنعت هوافضا شده است. در این مقاله سعی داریم شما را با آلیاژهای آلومینیوم مورد استفاده در صنعت هوافضا و کاربردهای آن بیشتر آشنا کنیم. با رضوان آلومینیوم همراه باشید.

آلیاژهای آلومینیوم پرکاربرد در صنعت هوافضا

  • آلیاژ آلومینیوم 2024: این نوع آلیاژ به دلیل مقاومت کششی بالایی که دارد، در فرم های ورق مانند بدنه و بال استفاده می شود.
  • آلیاژ آلومینیوم 5052: این نوع آلیاژ آلومینیوم نسبت به دیگر آلیاژهای آلومینیوم مقاومت بالاتری دارد. از دیگر مزایای آن شکل پذیری خوب و مقاومت بالا در برابر خوردگی می باشد.
  • آلیاژ آلومینیوم 6061: از این نوع آلیاژ آلومینیوم در ساخت هواپیماهای سبک استفاده می شود. آلیاژ آلومینیوم 6061 به راحتی جوش داده و دستکاری می شود، دارای وزن سبک و نسبتا قوی است و در ساخت بدنه و بال هواپیما کاربرد دارد.
  • آلیاژ آلومینیوم 7050: مقاومت در برابر خوردگی این آلیاژ بالا می باشد و این مقاومت را حفظ کرده و در نتیجه سبب مقاومت بیشتر در برابر شکستگی می شود. این آلیاژ معمولا در پوست بدنه و بال هواپیماهای نظامی کاربرد دارد.

کاربرد پروفیل آلومینیوم در هواپیما نظامی

  • آلیاژ آلومینیوم 7068: استحکام بالا و وزن سبک این نوع آلیاژ، سبب می شود که از آن در هواپیماهای نظامی که باید در شرایط سخت و حملات مقاومت کنند، استفاده شود.
  • آلیاژ آلومینیوم 7075: از آنجایی که در این نوع آلیاژ آلومینیوم از روی استفاده شده است از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است. این نوع آلیاژ قابلیت ماشین کاری خوبی دارد که همین امر سبب استفاده از آن در هواپیماهای جنگنده در جنگ جهانی دوم شد. البته هنوز هم به طور مکرر در هواپیماهای نظامی استفاده می شود.

گروه صنعتی رضوان آلومینیوم با دارا بودن دستگاه های پیشرفته و بهره گیری از دانش مهندسین کارآزموده این توانایی را دارد تا قطعات خاص در زمینه هوافضا، قطعات آلومینیومی هواپیماهای سبک و…. را طراحی و تولید کند.

جهت ارسال نقشه، استعلام قیمت پروفیل آلومینیوم و قیمت قالب اکستروژن آلومینیوم با شماره 46130049_021 تماس حاصل فرمایید.

فیسبوک
توییتر
واتساپ
تلگرام
لینکدین
پینترست
Facebook
Twitter
Whatsapp
Telegram
Linkedin
Pinterest

مطالب مرتبط

Releated Post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *