آلومینیوم اکسترود شده چه تفاوتی با آلومینیوم ریخته گری شده دارد؟

آلومینیوم اکسترود شده چه تفاوتی با آلومینیوم ریخته گری شده دارد؟

ریخته گری آلومینیوم و اکسترود آلومینیوم، روش هایی برای تولید محصولات آلومینیومی هستند که هر کدام ویژگی و خصوصیات خاص خود را دارند. در این مقاله سعی داریم محصولات آلومینیومی تولید شده توسط این دو روش را با هم مقایسه کنیم. برای بررسی تفاوت بین این محصولات آلومینیومی، در ابتدا هر کدام از این فرآیندها را به صورت جداگانه توضیح می دهیم. با رضوان آلومینیوم همراه باشید.

روش ریخته گری آلومینیوم چگونه است؟

در فرآیند ریخته گری آلومینیوم ابتدا شمش آلومینیوم را ذوب کرده و با فشار به درون قالب ریخته گری تزریق می کنند. در این روش محصولات آلومینیومی، با خنک شدن تدریجی آلومینیوم داخل قالب و گرفتن شکل قالب تولید می شوند.

روش اکسترود آلومینیوم چگونه است؟

در روش اکسترود آلومینیوم ابتدا بیلت آلومینیومی را در کوره، داغ می کنند و با فشار زیاد از قالب اکستروژن عبور می دهند و طی این پروسه، پروفیل آلومینیوم رضوان تولید می شود. پروفیل آلومینیوم تولید شده بر طبق اندازه ای مورد نیاز برش داده و وارد مراحل بعدی می شود.

تفاوت محصولات آلومینیومی اکسترود و ریخته گری

محصولات آلومینیومی که با استفاده از این دو فرآیند تولید می شوند از چند جهت باهم تفاوت دارد. از جمله این تفاوت ها:

  • مقاومت و سختی: از آنجایی که در طی فرآیند اکستروژن مقاوم سازی انجام میگیرد، محصولات آلومینیومی آن نسبت به روش ریخته گری استحکام بالاتری دارند.
  • کیفیت سطح: سطح آلومینیوم ریخته گری شده، زبر و خشن است و به ماشین کاری و پولیش کاری نیاز دارد اما آلومینیوم اکسترود شده سطحی صاف و نرم دارد.
  • قالب سازی: ساخت قالبهای فرایند اکستروژن هزینه کمتری نسبت به ساخت قالبهای ریخته گری دارند و طول عمر آن نیز نسبت به قالب های ریخته گری بیشتر می باشد.
  • سازگاری: در فرآیند ریخته گری آلومینیوم تغییر دادن فرایند، زمان بر و پر هزینه است و شاید آماده سازی قالب ریخته گری جدید چند هفته طول بکشد اما اکسترود آلومینیوم فرایندی بسیار سازگارپذیری بوده و برای هر تغییر نیاز نیست کار خاصی انجام دهید و زمان زیادی صرف کنید.
  • هزینه تولید: فرآیند اکستروژن هزینه کمتری نسبت به فرآیند ریخته گری آلومینیوم دارد.

گروه صنعتی رضوان آلومینیوم، پروفیل آلومینیوم را با استفاده از فرآیند اکسترود آلومینیوم تولید کرده و با داشتن واحد قالبسازی مجزا، طراحی و ساخت قالب اکستروژن را نیز در مجموعه خود به انجام می رساند.

فیسبوک
توییتر
واتساپ
تلگرام
لینکدین
پینترست
Facebook
Twitter
Whatsapp
Telegram
Linkedin
Pinterest

مطالب مرتبط

Releated Post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *